| ||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||
Detaylar | ||||||||||||||||||||||
Bu kitapta, Kur’an’ın bilimle çelişmediğini kanıtlayan araştırmacı yazar Mevlüt IŞKIN, bu görüşünü ilgili Sure ve Ayetlerle desteklemektedir. “Allah’ın insana verdiği en büyük nimetin akıl olduğunu” söyleyen IŞKIN, okullarda “Öğrenci ve gençlere aklını kullanmaları, muhakeme yapmaları yönünde eğitim verilmesini; farklı kaynakların incelenmesini, laboratuvar ortamının sağlanmasını ve bilimsel çalışmanın önünün açılmasını” önermektedir. Bu konuda din adamlarına düşen görevlerin önemine değinilen kitapta din adamlarının da kendilerini yenilemelerini, insanları öbür dünyaya hazırlamanın ötesinde gençleri ve öğrencileri Kur’an’ın anlamı üzerinde çalışmaya, bilimsel çalışma yapmaya yönlendirmeleri gereği ortaya konulmakta; bilimsel çalışmanın, mantık yürütmenin insanın imanını da artıracağı savunulmaktadır. Kur’an’ın sadece din adamlarınca ve Arapça harflerle okunabileceği düşüncesinin yanlışlığı üzerinde durularak Kur’an ile insan arasına farklı yolların, farklı kişilerin, Şeyhlerin, Şıhların girmemesi gerektiği belirtilmektedir. Kur’an’ı inceleyenlerin, Kur’an’ın bilimle çelişmediğini anlayacakları vurgulanmaktadır. İÇİNDEKİLER ÖNSÖZ. 9 I. BÖLÜM... 13 İNSAN VE GÖKYÜZÜ.. 13 ARİSTOTELES. 14 KOPERNİK. 16 GALİLEO.. 17 KEPLER. 18 İSAAC NEWTON 19 EDWIN HUBBLE (1889-1953) 21 BİR IŞIK YILI 22 GENİŞLEYEN EVREN.. 23 BÜYÜK PATLAMA. 25 STEPHEN HAWKING (1942-2018) 28 SÜPERNOVA PATLAMASI. 31 ALBERT EİNSTEİN (1879-1955) 34 EİNSTEİN’IN BİLİME KATKILARI 35 BEYAZ CÜCELER. 36 KARADELİKLER. 37 GÜNEŞİN NE KADAR ÖMRÜ VAR?. 39 BİLİMİN TARİHSEL YOLCULUĞU.. 41 MÜSLÜMAN BİLİM ADAMLARI VE BİLİMİN AVRUPA’DA YÜKSELİŞİ (1393-1449) 45 OSMANLIDA İLK RASATHANE. 47 GIYASEDDİN CEMŞİD. 49 II. BÖLÜM... 51 KUR’AN’IN IŞIĞINDA EVRENİN OLUŞMASI 51 EVRENİN OLUŞUMU İLE İLGİLİ AYETLER.. 55 Ali İmran Suresi 190. Ayet: 55 191. Ayet: 55 Furkan Suresi 59. Ayet: 56 Araf Suresi 54. Ayet: 59 Yunus Suresi 3. Ayet: 60 Fusulet Suresi 9. Ayet: 61 Fusulet Suresi 10. Ayet: 62 Fusulet Suresi 11. Ayet: 65 Fusulet Suresi 12. Ayet: 67 Enbiya Suresi 30. Ayet: 68 Rahman Suresi 5. Ayet: 69 Yasin Suresi 38. Ayet: 71 Rad Suresi 2. Ayet: 72 Furkan Suresi 61. Ayet: 73 Furkan Suresi 45. Ayet: 74 Nemli Suresi 88. Ayet: 75 Lokman Suresi 29. Ayet: 76 Yasin Suresi 39. Ayet: 77 Ahkaf Suresi 3. Ayet: 78 Zariyat Suresi 47. Ayet: 79 Yasin Suresi 81. Ayet: 80 Lokman Suresi 34. Ayet: 81 KIYAMETİN KOPMASI DÜNYA HAYATININ SONU.. 83 Kıyamet Suresi 6. Ayet: 88 7. 8. 9. Ayetler: 88 10. Ayet: 88 Tekvir Suresi: 1. Ayet: 90 2. Ayet: 90 3. Ayet: 90 4. Ayet: 90 5. Ayet: 90 6. Ayet: 90 Mürselat Suresi 8. 9. 10. Ayetler 93 Hakka Suresi 13. ve 14. Ayetler: 94 15. Ayet: 94 Meariç Suresi 8. 9. Ayetler: 95 Hac Suresi 1. Ayet: 96 2. Ayet: 96 Ta-Ha Suresi 105. Ayet: 97 106. Ayet: 97 107. Ayet: 97 Enbiya Suresi 104. Ayet: 99 YENİDEN DİRİLME.. 100 İbrâhim Suresi 48. Ayet: 106 Yunus Suresi 45. Ayet: 107 Fatr Suresi 9. Ayet: 108 Kaf Suresi 4. Ayet: 109 Tekvir Suresi 11. 12. 13. 14. Ayetler: 110 Zaariyat Suresi 22. Ayet: 111 Kıymet Suresi 3. ve 4. Ayetler: 112 Kaf Suresi 44. Ayet: 113 Yasin Suresi 51. ve 52. Ayetler: 115 Ahkaf Suresi 33. Ayet: 116 Hac Suresi 5. 6. 7. Ayetler: 117 Mürselat Suresi 32. ve 33. Ayetler: 119 Ta-ha Suresi 77. Ayet: 120
ÖNSÖZBizim toplumumuzda Kur’an çoğunlukla sevap kazanmak düşüncesiyle okunur. Kazanılan sevaplar da ölülere bağışlanır. Toplumumuzda bu şekilde bir algı oluşmuştur. Ben de küçük yaşlardan itibaren Kur’an okuyor ve bu şekilde sevap kazandığımı düşünerek ölülere bağışlıyordum. Camilerde dinlediğim din adamları da Kur’an’ı güzel bir seda ile okur, Türkçe anlamı üzerinde durmazlardı; Allah’ın bu ayetlerde ne söylediğini bilmezdik. Yaşım ilerledikçe Allah bu Kur’an-ı Kerim’de neler söylüyor diye merak etmeye başladım. Kur’an’ın sayfalarını okuduktan sonra değişik meallerinden, Türkçe çevirilerini de incelemeye başladım. Kur’an’ı 10-12 sefer inceledim; Allah’ın insanlara verdiği mesajları doğrudan görme fırsatı buldum. Kur’an akla, mantığa hitabediyor, insanları düşünmeye ve araştırmaya sevk ediyordu. Üniversite tahsilimi Matematik üzerine yaparken, yan dal olarak da Astronomi üzerine öğrenim gördüm. Böylelikle Evrenin oluşumunu, bilim insanlarının bu konudaki çalışmalarını inceleme fırsatı buldum. Kur’an’ı incelerken evrenin yaratılması; yıldızların, Dünya’nın, Ay’ın ve Güneş’in oluşumu ile ilgili ayetleri gördüm. Hatta içlerinden bazı ayetlerin 1400 yıl önce verdiği bilgileri, bilim insanları 1900’lü yıllarda ancak keşfedebilmişlerdi. Diğer taraftan Din adamlarımız çoğunlukla bilim insanlarının keşiflerinden habersiz, birçok bilim insanı da Allah’ın Kur’anı Kerim’indeki evrenin oluşumu ile ilgili ayetlerinden habersizdi. Toplumdaki algı ise din adamlarının insanları “öbür dünyaya hazırladığı” yönündedir. Ben bu kısa çalışmamda elimden geldiği kadar evrenin yaratılması ile ilgili ayetlerin, bilim adamlarının çalışmaları ile çelişmediğini ve birbirlerini desteklediğini vurgulamaya çalıştım. Bu kitabın hazırlanmasında imla açısından yardımcı olan eğitimci yazar Rahmi Özen’e ve yine katkılarını esirgemeyerek kitabı yayına hazırlayan Kesim Danışman’a teşekkür ediyorum. Mevlüt IŞKIN | ||||||||||||||||||||||